Ni har väl inte missat att Musikhjälpen är igång igen? =) Kan ju dock inte titta på det lika mycket som om jag hade haft ett riktigt hem, men just nu sover både Daniel och hans mamma + Gösta så då passar jag på å titta :D
 
Daniel tävlade ju till 2 igårnatt å vi la oss kanske vid halv 4 nånting... men han var uppe innan hans mamma åkte iväg. före 7 alltså.. han kunde inte sova å va pigg. Jag sov väl till 10-11 iaf.... men så skulle han gå upp å sova en stund bara vid 9 och jag skulle väcka honom tio över tio. Försökte men det gick inte att få liv i honom så då lät jag honom vara. De andra la sig efter 10 de med. Lite skönt med egentid också iofs. Man är ju inte direkt bortskämd med det nu för tiden... jag som var ensam hemma hela dagarna innan... Men det är kul också, att se Gävle och träffa nytt folk och göra nya saker.
 
Idag tex... Vi åkte in till stan. Delade på en mumsig stenugnbakad lite mindre pizza i Gallerian. Grymt god faktiskt. Gick till Interpool men han hade ingen som hade tid att spela med honom så då sa jag att ja men lär mig då. Vi ville ju inte åka hem heller. Sagt och gjort. Det gick väl sisådär men jo då... det var kul å det gick bättre å bättre faktiskt. Men jävlar va mycket det är å tänka på... om man träffar i mitten, upptill eller nertill på bollen.... hur man håller armen å hur man håller fingarna... men jag var nöjd bara jag kunde spela å få iväg bollarna va. Nästa gång får vi ta att lära mig hur jag ska "styra" bollarna åt rätt håll... spelade först med Daniels fina dyra kö, men den är lättare än de vanliga (fula) som finns i hallarna, men eftersom de är tyngre så får man bättre kontroll med dem och jo det gick mycket bättre med dem. För en sån som mig då ^^ Men nej man ska inte underskatta hans talang för biljard, det säger jag bara.... mycket att tänka på och han är GRYM!
 
Herregud vilket snöoväder det är då! Blåser och yr o har snöat i många timmar. De var ju klass 1 varning här imorgon och de skulle bli riktigt busväder. Förra veckan hade ju en buss vält på sidan så folk hade fått klätta ut genom förarfönstret.... och hans mamma har kört fast med bilen å idag hjälpte daniel till när en tjej hade fastnad i en snödriva i korsningen vid bocken.... hoppas bara tågen går för i helgen blir det Avesta. inte för att jag på något som helst vis längtar dit, men till mamma å pappa och tomtemarknaden i hyttan! Vill ju så gärna ta med daniel dit för det är tokmysigt ju! julens höjdpunkt. Sen blir det julbak på söndag :D Lussekatter, karlshamnare å knäck är planen! =)=)=)
 
Imorgon ska vi åka till stan å möta upp Annelie (som jag har skrivit med i över 2år nu men aldrig träffat), å åka tillsammans med bussen ut till Valbo för lite Ikea å fika =) Ska bli trevligt!
 
Näe, nu ska jag kolla mer på Musikhjälpen å skicka in jobbansökan till Dressmann. Knappast nåt man kommer få men skadar inte att skicka in iaf!
 
Pussen!!!
 
 
ps. det finns både film å bildbevis på min biljard idag, det kommer :p .... ds

Kommentera

Lämna en kommentar:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Har du också en blogg, kanske?

Kommentar:

Trackback